سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

نکاتی هنگام خرید موکت دست دوم


موکت دست دوم

بعضی اوقات خرید موکت دست دوم می تواند بسیار مقرون به صرفه و راحت باشد خصوصاً اگر در حال خرید برای دفتر کاری خود هستید. به دلیل وجود موکت دست دوم در بازار می توانید موکتی با قیمت پایین و کیفیت خوب انتخاب کنید.

اگر می خواهید که موکت دست دوم بخرید حتما ابتدا به نکات زیر توجه کنید:

کاربرد

کاربرد موکت را برای خود تعیین کنید. موکت دست دوم که می خواهید خریداری کنید باید متناسب با نیاز شما انتخاب و تهیه شود. موکت ها برای نیازهای مختلف مانند عایق صوتی، عایق حرارتی، پوشاندن محیط و غیره ساخته می شوند. وقتی تعیین کردید که موکت را برای چه نوع محیطی می خواهید، پس می توانید به مراحل دیگری برای خرید فکر کنید. بنابراین هنگام خرید موکت دست دوم به نوع و کاربرد آن توجه کنید.

ابعاد

ابعاد موکت دست دوم را در نظر بگیرید. یکی دیگر از نیازهای خرید موکت مساحت دقیق مکانی است که قصد تهیه برای آن را دارید. هنگام خرید، باید ابعاد مناسبی داشته باشد تا بتوانید موکت را خریداری کنید که تمام محیط را کاملاً پوشش دهد. البته، از آنجا که قصد خرید موکت دست دوم را دارید، ممکن است یافتن موکت به اندازه دلخواه کمی دشوار باشد؛ ولی این غیر ممکن نیست. بنابراین داشتن ابعاد درست و دقیق در خرید موکت ضروری است.

بررسی ظاهری

موکت های دست دوم را خوب بررسی کنید: چون این موکت دست دومی را که می خرید قبلاً توسط افراد دیگر استفاده شده است. بنابراین خوب بررسی کنید برای این کار بهتر است آن را برگردانید و به دنبال پوسیدگی و خراشیدگی باشید. همچنین اگر موادی مانند جوهر روی آن ریخته شود، باید محل لکه آن روی موکت مشخص شود.

کیفیت مناسب

به دنبال گزینه های با کیفیت باشید. اینکه بتوانید موکت خوب را از بد تشخیص دهید هنگام خرید بسیار مهم است. موکت دست دوم خوب از الیاف با کیفیت بالا ساخته شده است. به دنبال بهترین گزینه باشید. به یاد داشته باشید که هرچه کیفیت موکت دست دوم بهتر باشد، قیمت بالاتری نیز باید بپردازید. به هر حال ارزان تر از نمونه جدید آن است. با خرید موکت خوب، سود کسب می کنید، زیرا بسیار با دوام است و هر ساله نیازی به تعویض ندارد.

جنس 

جنس موکت را بررسی کنید: هنگام خرید، بفهمید که موکت شما از چه موادی ساخته شده است. همانطور که قبلاً اشاره شد، موکت ها به اشکال مختلفی در می آیند. ممکن است از پلی استر، نایلون، ابریشم و … ساخته شده باشند. در بازارهای امروزی، کالاهای تقلبی که مطمئناً از کیفیت پایینی برخوردار هستند افزایش یافته است. موکت های ساخته شده از ابریشم و الیاف طبیعی قطعاً از سایر گزینه ها که یافتن آنها آسان نیست بهتر است. نرمی و طول عمر آن را می توان از ظاهر آن تشخیص داد. برای آگاهی از قدمت آن به لبه های فرش نگاه کنید.

طرح و رنگ

هماهنگی موکت با سایر تزیینات منزل مهم است. رنگ موکت باید با سایر وسایل خانه ارتباط داشته باشد تا بتواند خود را بهتر نشان دهد. آنها دارای انواع مختلفی هستند که متناسب با محیط مورد استفاده خریداری می شوند. موکت تیره رنگ معمولاً در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا بیشتر خاک گیر هستند.

موکت دست دوم
موکت دست دوم خوب از الیاف با کیفیت بالا ساخته شده است

انواع موکت بر اساس جنس

می توان انواع موکت ها را بر اساس جنس طبقه بندی کنیم. هنگام خرید موکت، جنس آن قطعاً در تصمیم شما تأثیر می گذارد.

پشمی

یکی از قدیمی ترین انواع موکت نمونه پشمی است که دارای رنگ و طرح متنوع و جذاب است. اگر به دنبال یک موکت گرم و نرم هستید و یا می خواهید موکت را برای مکانی که رفت و آمد زیادی دارد استفاده کنید، موکت پشمی پیشنهاد خوبی است. اما به خاطر داشته باشید که اگر در آب و هوای مرطوب هستید، پشم به دلیل جذب رطوبت و بوی قالب مناسب نیست.

پلی استر

نوع دیگر موکت پلی استر است که از تنوع زیادی در رنگ برخوردار است و بسیار نرم است. خوبی پلی استر این است که خاک و آلودگی ها را جذب نمی کند و به راحتی تمیز می شود.

نایلونی

اگر موکت را می خواهید که شبیه طرح پشمی باشد اما هزینه کمتری برای آن پرداخت کنید موکت نایلونی گزینه خوبی است. تنوع طرح و رنگ این مدل نیز شما را راضی می کند و در دو مدل پرز کوتاه و بلند ارائه می شود.

پروپیلن

این مدل نیز یکی از نمونه هایی است که از کیفیت بالایی برخوردار است و خاک و آب به آن نفوذ نمی کند. بنابراین اگر می خواهید برای مکانی با بازدید زیاد موکت بخرید، می توانید حساب ویژه ای در این مدل باز کنید.

موکت دست دوم
درست کردن تشک برای حیوانات خانگی

تریکستا

اگر به دنبال مدل های جدید هستید، تریکستا یکی از گزینه هایی است که می توانید در نظر بگیرید. این نمونه بین نایلون و پلی استر است. به همین دلیل هم نرمی و هم کیفیت خوبی دارد و در برابر مایعات و آلودگی ها مقاوم است. نکته مهم دوام بالای این مدل است که هم دیر پوسیده می شود و هم رنگ آن برای مدت طولانی پایدار است.

کاربرد های موکت دست دوم

  • استفاده از موکت دست دوم به عنوان محافظ پارکینگ
  • تهیه زیر گلدانی با موکت
  • تبدیل موکت دست دوم به زیر انداز
  • درست کردن تشک برای حیوانات خانگی
  • درست کردن پادری

سمساری آریا

سمساری آریا در  بیشتر محلات تهران دارای شعبه و نمایندگی برای خدمات است. فروش لوازم منزل به سمساری آریا همیشه قابل اعتماد تر است نسبت به آن که خود شما بخواهید آن لوازم را بفروشید و یا به خریداران دوره گرد بفروشید.

خدمات سمساری آریا در با توجه به اعتباری که دارد اجناس شما را به قیمت بهتر خریداری می کنند و قابل اعتماد تر است. از طرف دیگر به دلیل داشتن مشتری برای فروش لوازم در اسرع وقت لوازم را می خرند و به دست خریداران جدید می رسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد