سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

راهنمایی خرید گرامافون دست دوم


در زمان خرید گرامافون دست دوم نسبت به زمانی که می خواهید یک گرامافون نو بخرید باید دقت بیشتری داشته باشید. زیرا گرامافون نو تا به حال توسط کسی استفاده نشده است و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش هم دارد. اما گرامافون دست دوم احتمالا چند سال توسط یک فرد دیگری استفاده شده است. بنابراین در زمان خرید آن باید دقت بیشتری داشته باشید.

در این مقاله ما شما را برای خرید یک گرامافون دست دوم راهنمایی خواهیم کرد. ابتدا به معرفی نوع و مدل گرامافون های موجود می پردازیم.

خرید گرامافون دست دوم

بسیاری از مردم تصور می کنند که گرامافون ها مربوط به گذشته است و با وجود تجهیزات مدرن دیگر از آن ها استفاده نمی شود. شاید تعجب کنید اگر بشنوید که نه تنها بسیاری از افراد هنوز از آن استفاده می کنند، بلکه مدل های جدیدی از گرامافون نیز در حال تولید هستند. این مدل ها از ویژگی های بیشتر و کیفیت ساخت بهتری برخوردار هستند. در ادامه می خواهیم شما را با انواع گرامافون و ویژگی ها و امکانات آن ها آشنا کنیم. اگر می خواهید یک گرامافون دست دوم برای خانه یا محل کار خود بخرید، با ما همراه باشید.

گرامافون دست دوم
جنس شیپور

هنگام خرید گرامافون دست دوم باید به چه نکاتی توجه کنید؟

در این بخش مهم ترین نکاتی را که باید در هنگام خرید گرامافون دست دوم به آن ها توجه کنید مرور می کنیم. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید گرامافون دست دوم این بخش را مطالعه کنید.

دور موتور

یکی از مه مترین مواردی که باید هنگام خرید یک گرامافون دست دوم مدنظر قرار دهید دور موتور متفاوت آن هاست. بهترین گرامافون دست دوم موجود در بازار دارای یک موتور سه حالته هستند که به شما امکان می دهد انواع صفحه ها حتی قدیمی را پخش کنید. توجه داشته باشید که گرامافون های قدیمی اجازه پخش صفحات جدید را نمی دهند.

کیفیت صدا

گرامافون های قدیمی از امکانات خاصی برخوردار نیستند و کیفیت صدای آن ها بیشتر به قدرت موتور، نوع سوزن و سبک طراحی آن و به طور کلی کیفیت ساخت و مارک آن ها بستگی دارد. اما گرامافون های جدید دارای ویژگی هایی مانند ساب ووفر، باند استریو داخلی و … هستند و در ساخت آن ها از فناوری های جدید تری استفاده شده است که باعث می شود کیفیت صدای آنها به طور قابل توجهی افزایش یابد.

گرامافون وینیل یکی از گرامافون هایی است که صدای بسیار خوبی دارد و شکل ظاهری آن چشم نواز است. این گرامافون بسیار ساده است و می توانید آن را با قیمت مناسب تهیه کنید. همچنین ظاهر چوبی آن واقعاً دلچسب است و می تواند حس بسیار خوبی به مخاطب بدهد.

کیفیت بدنه

بدنه گرامافون ها از مواد مختلفی مانند آلومینیوم، چوب و سایر مواد ساخته شده اند که در دوام و زیبایی آن ها تأثیر بسزایی دارند. گرامافون های راش از کیفیت و دوام خوبی برخوردار هستند و در عین حال ظاهر زیبایی دارند.

جنس شیپور

از مواد مختلفی مانند رزین، فایبرگلاس، برنج و سایر موارد برای ساخت شیپورهای گرامافون استفاده می شود. گرامافونی را بخرید که شیپور جنس خوبی داشته باشد و با گذشت زمان رنگ آن تغییر نکند.

امکانات جانبی

برخی از گرامافون ها، به ویژه دستگاه های جدید، علاوه بر پخش گرامافون، دارای ویژگی های دیگری مانند رادیو FM، دستگاه پخش سی دی، نوار کاست هستند. برخی از آنها همچنین دارای پورت های مختلفی مانند USB  AUX  HDMI و فن آوری های ارتباطی مانند بلوتوث، شبکه بی سیم (Wi-Fi) هستند. می توانید از این امکانات برای اتصال دستگاه های مختلف مانند رایانه، تلفن های همراه و سایر موارد استفاده کنید.

گرامافون دست دوم
بررسی سوزن گرامافون

نحوه شناسایی گرامافون دست دوم تقلبی

اگر می بینید که یک گرامافون دست دوم بسیار خوب است، مثلاً شیپور برنجی آن کاملاً براق است و دکمه ها و اهرم های کنترل آن جدید و دست نخورده به نظر می رسند، در اصل بودن آن شک کنید و اگر قصد خرید آن را دارید، حتما با دقت آن را بررسی کنید. وجود گرامافون های جعلی پدیده جدیدی نیست و از دهه ۷۰ به بازار عرضه شده است.

نکته نگران کننده دیگر در مورد گرامافون دست دوم های جعلی این است که برخی از آنها به قدری ضعیف طراحی شده اند که صدمات زیادی به صفحه وارد می کنند. مشکل اصلی آن ها نحوه طراحی سوزن و رد آن روی صفحه است.

ما نمی خواهیم در اینجا به جزئیات فنی خسته کننده بپردازیم، اما اگر بخواهیم این مشکل را به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که برای جلوگیری از سایش ناخواسته، بیشتر گرامافون های اصلی به گونه ای طراحی شده اند که اگر سوزن بر روی صفحه چرخان قوس گرفت به سمت مرکز چرخان دوار می شود یا در نزدیکی آن قرار می گیرد.

گرامافون دست دوم
گرامافون اصل و اورجینال

 

اگر قوس سوزن زیر مرکز چرخان خیلی کم باشد، صفحه آسیب می بیند. در برخی موارد، گزارش شده است که مواد صفحه در حین اجرا در اطراف سوزن جمع شده است. برخی از گرامافون های تقلبی با کیفیت پایین می توانند صفحه شما را فقط با یک بار اجرا خراب کنند. اگر می خواهید فقط یک وسیله تزئینی برای خانه خود درست کنید و نمی خواهید از صفحه  خود برای استفاده استفاده کنید، می توانید یکی از موارد تقلبی را بخرید. اما توجه داشته باشید که این نوع گرامافون ارزش دیگری ندارند و برای خرید آن ها هزینه زیادی نمی کنند. برای تهیه یک گرامافون اصلی که از نظر ارزش و کمبود مناسب باشد حتما با یک متخصص مشورت کنید.

روش کار سمساری آریا

سمساری آریا یک خدمات سمساری در تهران است که به شما کمک می‌کند که گرامافون دست دوم خود را چه نو و چه دست دوم به راحتی و در کمترین زمان و با خیال راحت ممکن بفروشید. و یا اگر به گرامافون دست دوم سالم و معتبر نیاز دارید از طریق این سمساری اقدام به خرید کنید و در  بیشتر محلات تهران دارای شعبه و نمایندگی برای خدمات است. فروش لوازم منزل به سمساری آریا همیشه قابل اعتماد تر است نسبت به آن که خود شما بخواهید آن لوازم را بفروشید و یا به خریداران دوره گرد بفروشید.

خدمات سمساری آریا در با توجه به اعتباری که دارد اجناس شما را به قیمت بهتر خریداری می کنند و قابل اعتماد تر است. از طرف دیگر به دلیل داشتن مشتری برای فروش لوازم در اسرع وقت لوازم را می خرند و به دست خریداران جدید می رسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد