سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

راهنمای خرید کولر آبی دست دوم


کولر آبی دست دوم

با شروع فصل تابستان و افزایش دما، خرید کولرهای آبی در بسیاری از خانوارها در اولویت قرار میگیرد. بعضی از خریداران این سوال را می پرسند که آیا باید یک کولر آبی کاملاً جدید بخرم یا مدل دست دوم تهیه کنم؟

اگر با چنین انتخابی روبرو هستید، این مقاله می تواند به شما کمک کند. در اینجا یک راهنمای خرید آورده شده است که مزایا و معایب خرید کولر آبی دست دوم را به همراه عواملی که باید هنگام انتخاب یک دستگاه در نظر بگیرید شرح می دهد.

مزایا

از مزایای خرید کولر آبی دست دوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کولر آبی دست دوم
کولر آبی

هزینه کمتر

قیمت یک دستگاه دست دوم معمولاً کمتر از جدید است. این بدان معناست که شما می توانید کولر آبی دست دوم را با نصف قیمت نو آن تهیه کنید. اگر بودجه محدودی دارید و می خواهید پس انداز کنید، باید دستگاه دست دوم را انتخاب کنید.

ماندگاری طولانی

اگر می توانید یک کولر آبی بخرید که مدت زیادی است از آن استفاده نشده است، می تواند مانند مدل جدید سالها برای شما مفید باشد. این بدان معنی است که هیچ هزینه اضافی برای تعمیرات وجود نخواهد داشت. بیشتر سمساری ها تجهیزات مورد استفاده را قبل از فروش به مشتریان بررسی و آزمایش می کنند.

استفاده موقت

کولرهای آبی دست دوم برای افرادی که قصد استفاده موقت از آن را دارند (زندگی در آپارتمان یا اجاره) یا برای مدت کوتاه (زندگی در خوابگاه) ایده آل است.

معایب

ضمانت محدود

در بیشتر موارد، مدت ضمانت کولر ممکن است منقضی شده باشد یا در شرف انقضا است. ضمانت نامه همچنین ممکن است همه مشکلات را شامل نشود و فقط در موارد خاص یا قطعات دستگاه قابل استفاده است. در این صورت، اگر یک مدل قدیمی خریداری کرده اید (که بیش از ۲ سال از آن استفاده نشده است)، بدانید که ممکن است هزینه نگهداری بالایی داشته باشید. برای غلبه بر این دردسر، با فروشنده خود مشورت کنید و گزینه های خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، ببینید آیا می توانید ضمانت خود را با پرداخت هزینه اضافی تمدید کنید یا می توانید ضمانت نامه طولانی تری بخرید که موارد خاصی را که ممکن است با واحد به وجود بیاید پوشش دهد.

ظاهر غیرجذاب

اگر به دنبال کولری هستید که ظاهر جدیدی داشته باشد، بهتر است یک جدید بخرید. کولر های مورد استفاده ممکن است دارای فرورفتگی یا خراش باشند، نمای بیرونی آن کم رنگ شده و از نظر بصری جذاب نیست.

کولر آبی دست دوم
ابعاد مختلف کولر آبی

در دسترس نبودن قطعات یدکی

یک مشکل رایج که هنگام خرید هر وسیله دست دوم ایجاد می شود، مشکل تهیه قطعات یدکی آن است. پیدا نشدن قطعات یدیک می تواند به دلیل توقف یا کاهش تولید یک مدل کولر باشد چونکه مدل های پیشرفته وارد بازار می شوند. از آنجا که تعویض قطعات ممکن است دشوار و وقت گیر باشد.

هزینه های نگهداری زیاد

کولر های قدیمی ممکن است هزینه های نگهداری بالاتری داشته باشند زیرا ممکن است به تعمیر و نگهداری منظم نیاز داشته باشند. برای جلوگیری از این موضوع به دنبال کولر آبی دست دومی باشید که تقریباً در شرایط جدیدی هستند. اگرچه ممکن است کمی گران باشند، اما می تواند یک سرمایه گذاری باشد، مخصوصاً اگر آن را با هزینه تعمیر یک کولر قدیمی مقایسه کنید.

هزینه های نصب

برخلاف کولرهای جدیدی که به صورت رایگان نصب می شوند نصب کولر آبی دست دوم می تواند هزینه بر باشد، به خصوص اگر مجبور به استفاده از خدمات متخصص باشیم.

نکات مهم در خرید کولر آبی دست دوم

برای جلوگیری از اشتباه و ضرر کردن هنگام خرید کولر آبی دست دوم، در انتخاب و تصمیم گیری خودتان در مورد دستگاه حتماً این عوامل را در نظر بگیرید.

کولر آبی دست دوم
پوشال های کولر باید مرتب عوض شوند

پوشال ها

پوشال یکی از قسمت های اساسی برای عملکرد صحیح کولرهای آبی است. شما باید هر چند ماه پوشال ها را تعویض کنید. در غیر این صورت، پر از ذرات گرد و غبار، خاک و باکتری می شوند که می‌توانند هوای داخل خانه را آلوده کنند. این هوای آلوده می تواند ما را بیمار کند، بنابراین مسئله مراقبت شخصی است. به همین دلیل، هنگام خرید کولر آبی دست دوم، باید وضعیت پوشال‌ها را بررسی کنید.

مصرف انرژی

کولرهای آبی قدیمیتر معمولا برق بیشتری نسبت به مدل های جدید مصرف کنند. از آنجا که مصرف انرژی کولر در صورتحساب ماهانه برق ما تأثیر می گذارد، بهتر است میزان انرژی مورد نیاز واحد را بررسی، مقایسه و ارزیابی کنیم.

در نهایت

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از خرید بررسی های لازم برای کولر آبی دست دوم را انجام دهید. در حالی که قیمت کولرهای آبی جدید بسیار بالا است، خرید یک مدل دست دوم انتخاب بسیار معقولی است. برای خرید کولر آبی دست دوم می توانید به سمساری آریا مراجعه کنید. این مرکز در زمینه خرید و فروش کالاهای دست دوم سابقه درخشانی دارد و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد