سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

راهنمایی خرید یخچال دست دوم


یخچال دست دوم

برای خرید یخچال دست دوم نسبت به زمانی که می خواهید یک یخچال نو آکبند بخرید باید دقت بیشتری داشته باشید. زیرا یخچال نو تا به حال توسط فردی استفاده نشده است و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش هم دارد. اما یخچال دست دوم احتمالا چند سال توسط یک فرد دیگری استفاده شده است. بنابراین در زمان خرید آن باید دقت بیشتری داشته باشید.

در این مقاله ما شما را برای خرید یک یخچال دست دوم راهنمایی خواهیم کرد. ابتدا به معرفی نوع و مدل یخچال های موجود می پردازیم.

انواع یخچال 

یخچال فریزر تک درب

به دلیل کوچک بودن ابعاد این یخچال ها امروزه بیشتر در هتل ها، مهمانسرا ها، مغازه ها و شرکت های کوچک کاربرد دارند. همچنین اگر تنها زندگی می کنید و مساحت خانه شما کوچک است این نوع یخچال ها می تواند گزینه مناسبی باشد.

یخچال دست دوم
یخچال فریزر تک درب

 

یخچال با فریزر در بالا یا پایین آن

این نوع یخچال ها معمولا دارای دو درب هستند یکی برای قسمت یخچال و یکی هم برای قسمت فریزر که می تواند بالا یا پایین باشد و تنها به سلیقه شما بستگی دارد. این نوع یخچال ها مناسب استفاده خانواده ها و همچنین شرکت های بزرگتر و … است.

 

یخچال دست دوم
یخچال با فریزر در بالا یا پایین

یخچال فریزر دو قلو

این نوع یخچال فریزر ها دارای ابعاد بسیار بیشتری نسبت به یخچال های معمولی دارند و شامل دو قسمت مساوی برای یخچال و فریز هستند. نسبت به یخچال های ساید بای ساید حمل و نقل راحت تری دارند و می تواند برای خانواده های پر جمعیت مناسب باشد.

 

یخچال فریزر دوقلو

یخچال فریزر ساید بای ساید

این مدل یخچال ها جزو پرفروشترین ها هستند و نسبت به یخچال های دو قلو این مزیت را دارند که لزوما فضای یخچال و فضای فریزر مساوی نیست و می تواند طبق سلیقه مشتری باشد.

یخچال دست دوم
یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال فریزر درب فرانسوی

در این یخچال جدید محل یخچال به بالا و پایین تفکیک شده و با یک تکه شدن یخچال و فریزر عرض آن افزایش یافته است. در این نوع یخچال ها دیگر محدودیتی برای قراردادن وسایل بزرگ مانند کیک های تولد یا ظروف پهن وجود ندارد. در قسمت پایین هم که فریزر است کشویی قرار داده شده که دسترسی به مواد غذایی تا انتهای فریزر را به راحتی امکان پذیر می کند.

یخچال دست دوم
یخچال فریزر درب فرانسوی

 

یخچال فریزر ۴ درب

یخچال فریزر های ۴ درب تقریبا شبیه یخچال فریزرهای درب فرانسوی است، البته این تفاوت را دارد که در بخش فریزر پایین بجای کشو دارای دو درب جداگانه است.

 یخچال دست دوم
یخچال فریزر ۴ درب

مواردی که باید در خرید یخچال دست دوم بررسی کنید

به ابعاد یخچال توجه کنید

ابعاد یخچال دست دوم را با توجه به جمعیت خانواده و همچنین مساحت خانه و آشپرخانه و در نهایت محل قرار گیری آن انتخاب کنید. توجه داشته باشید که یخچال باید از طرفین خود حداقل ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر فاصله داشته باشد. یخچال بزرگتر لزوما بهتر نیست زیرا قیمت خرید و نگهداری آن هم به نسبت افزایش یافته و مصرف انرژی آن هم بیشتر است. 

قیمت

برای خرید یخچال دست دوم حتما برنامه ریزی مالی داشته باشد چون یخچال ها معمولا نسبت به وسیله هابی دیگر منزل قیمت بالاتری دارند. پس سعی کنید متناسب با توانایی خود یخچال دست دوم بخرید.

برفک‌‌

معمولا یخچال های دست دوم قدیمی دچار مشکل برفک می شوند که رفع آن چندین ساعت زمان می برد. یخچال های جدید تر قابلیت برفک زدایی (نوفراست یا دیفراست) دارند. حین خرید یخچال فریزر دست دوم حتما توجه کنید که یخچال مورد نظر دارای برفک نباشد چون نشان دهنده مشکل در قطعات آن است.

عایق‌بندی در و کابین

واشر درب یخچال نقش مهمی در جلوگیری از تبادل حرارت دارد. در زمان خرید یخچال دست دوم حتما توجه کنید که این واشر دفرمه و فرسوده نشده باشد، چون فاصله‌ ایجاد شده بین آن و بدنه یخچال، باعث خروج سرمای یخچال می شود.

مقدار مصرف انرژی

برچسب مصرف انرژی روی بدنه یخچال‌ها چسبانده شده است. سعی کنید یخچال های دست دوم با مصرف انرژی کمتر و به طور کلی گرید بالاتری انتخاب کنید. یخچال های با کمپرسور اینورتر دارای مصرف انرژی کمتری هستند.

عمر و مدت زمان استفاده از یخچال

دقت داشته باشید که چند سال از عمر یخچال می گذرد و آیا از گارانتی آن زمانی باقی مانده است یا نه

آزمایش یخچال در زمان اوج مصرف

هیچ وقت یخچال را در حالت روشن بودن تحویل نگیرید. اگر روشن بود، ابتدا آن را خاموش کرده و ۱۰ دقیقه‌ بعد دوباره روشن کنید.

بررسی چراغ داخل یخچال و فریزر

چک کنید که آیا چراغ های داخل قسمت یخچال و فریزر سالم است یا نه. چون تعمیر آن مستلزم هزینه می باشد

بررسی شکستگی داخل کابین و کشوها

دقت کنید که کابین یا کشوهای یخچال دست دوم شکستگی نداشته باشند. حتما به تعداد طبقات دقت داشته باشید و در زمان تحویل یخچال در منزل، کشوها را به تعداد درستش تحویل بگیرید.

به صدای کمپرسور توجه کنید

به صدای کمپرسور حین روشن بودن آن گوش دهید تا صدایی طبیعی داشته باشد.

تعویض کمپرسور

مشاهده کمپرسور با باز کردن درپوش پشت یخچال به سادگی انجام می گیرد. چک کنید که آیا این کمپرسور تعویض یا تعمیر شده است. اگر تجربه ای در این زمینه ندارید از متخصصین اینکار کمک بگیرید.

قسمت یخساز را بررسی کنید

قسمت یخساز را تست کنید تا نشتی نداشته باشد.

سینی پشت یخچال 

کثیفی سینی پشت باعث فشار به موتور یخچال می شود و عمر آن را کاهش می‌دهد.

خرید یخچال دست دوم از سمساری آریا

سمساری آریا یک خدمات سمساری در تهران است که به شما کمک می‌کند که لوازم منزل خود را چه وسایل نو و چه دست دوم به راحتی و در کمترین زمان و با خیال راحت ممکن بفروشید. همچنین می توانید بهترین و سالم تریم اجناس دست دوم را در آن پیدا کنید و با خیال راحتی خریدی مطمئن انجام دهید. این سمساری در بیشتر محلات تهران دارای شعبه و نمایندگی برای خدمات است.

سمساری آریا به شما کمک می‌کند که هر گونه لوازم دست دوم مثل یخچال دست دوم را به راحتی و در کمترین زمان ممکن با اعتماد کامل خریداری کنید. تنها کافی است با شماره تماس‌ های شعب مختلف آریا در نقاط مختلف تهران اعم از شعب شرق، غرب، شمال، مرکز تهران تماس حاصل فرمایید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد