سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

راهنمایی خرید اجاق گاز دست دوم


اجاق گاز دست دوم

هنگام خرید یک اجاق گاز دست دوم  نسبت به زمانی که می خواهید یک اجاق گاز نو بخرید باید دقت بیشتری کنید. چون اجاق گاز نو تا به حال توسط کسی استفاده نشده است و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش هم دارد. اما اجاق گاز دست دوم احتمالا چند سال توسط یک فرد دیگری استفاده شده است. بنابراین  در زمان خرید آن باید دقت بیشتری داشت.

در این مقاله ما شما را برای خرید یک اجاق گاز دست دوم راهنمایی خواهیم کرد. ابتدا به معرفی انواع اجاق گاز می پردازیم.

انواع اجاق گاز

اجاق گاز دارای فر (کابینتی)

این نوع اجاق گاز معمولا ۴ یا ۵ شعله دارند. اجاق گاز های کابینتی مثل انواع اجاق گاز صفحه ای دارای سه نوع مختلف: گازی، تمام برقی و ترکیب برقی گازی هستند.

اجاق گاز دست دوم
                       اجاق گاز فر دار

اجاق گاز توکار

اجاق گاز های صفحه ای یا اصطلاحا توکار مخصوصی آشپزخانه های با مساحت کوچک طراحی شده و زیبایی آن ها توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب می کند. هرچند که این مدل اجاق زیاد برای آشپزی ایرانی مناسب نیستند ولی از گزینه های اجاق گاز برای خانه های کوچک محسوب می شوند. این مدل اجاق گاز دیگر قابلیت فر یا گریل را ندارد و شما می توانید فر را به صورت جداگانه خریداری کنید.

اجاق گاز دست دوم
                                      اجاق گاز توکار

اجاق گاز رومیزی

اجاق گازهای رو میزی معمولا به دلیل نظافت آسان آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اجاق گازهای رومیزی با جنس سرامیکی مقاومت بالای حرارتی دارند و با ریختن اتفاقی آب سرد روی آنها امکان ترک خوردن ندارند.

خرید اجاق گاز دست دوم
                                                    یک اجاق گاز رومیزی

 

مواردی که باید در خرید اجاق گاز دست دوم بررسی کنید

بر اساس نیاز اجاق گاز دست دوم بخرید

قبل از خرید اجاق گاز دست دوم نیاز خود را تعیین کنید. اجاق گاز ها دارای انواع مختلفی مانند اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز صفحه ای و اجاق گاز فردار هستند. قبل از اقدام برای خرید دقت کنید که کدام نوع این اجاق گازها را نیاز دارید.

تعداد شعله‌ ها

اجاق گاز های رومیزی دارای انواع مختلفی مانند سه شعله، چهار شعله و پنج شعله هستند. هر چه تعداد شعله‌های یک اجاق گاز کمتر بشود. ابعاد اجاق گاز هم کمتر است از این طرف هم شما برای آشپزی محدودیت بیشتری دارید.

ترموکوپل

ترموکوپل‌ ها قسمت مهمی از اجاق گاز است. این وسیله برای زمانی طراحی شده است که شعله اجاق گاز در اثر اتفاقی خاموش شود. در چنین زمانی این قطعه با قطع کردن جریان گاز مانع از پخش گاز متان در فضا می‌ شود.

بعضی اوقات در برخی اجاق گاز های ترموکوپل دار، خرابی ترموکوپل مانع از پایداری شعله می‌شود. حتماً در زمان خرید اجاق گاز دست دوم پایداری شعله را بررسی کنید.

اگر اجاق گاز دست دومی که قصد خرید آن را دارید از نوع فر دار است علاوه بر موارد بالا این قسمت ها را هم چک کنید:

اتاقک فر

ین اتاقک ممکن است به دلیل پخت و پز زیاد و استفاده مکرر پر از چربی و کثیفی باشد. در این‌ صورت غذایی که در آن می پزید، بوی بدی خواهد داشت.

شعله فر

شعله فر را هم در بررسی کنید، بعضی وقت ها مشکلات ناشی از خراب بودن شیر فر، کثیف بودن شعله و … باعث عدم پایداری آن خواهد شد.

شیشه فر

در صورت وجود داشتن ترک یا آسیب و شکستگی در شیشه فر بعد از زمانی استفاده کردن از آن می شکند و پودر می شود. بنابراین اگر قصد خرید اجاق گاز فردار دست دوم را  دارید، اجاق گازی را بخرید که شیشه آن کاملاً سالم باشد.

بدنه اجاق گاز

اجاق گازهایی که فر دارند باید دارای بدنه محکم و مقاومی باشند. بدنه این نوع اجاق گازها باید طوری باشطراحی شده باشد که گرمای ناشی از روشن بودن فر به فضای بیرون انتقال پیدا نکند.

 

چند نکته مهم برای خرید اجاق گاز دست دوم

در زمان خرید اجاق گاز دست دوم، حتماً به ظاهر آن را توچه کنید. ظاهر اجاق گاز در زیبایی منزل شما بسیار تاثیر گذار است. اگر می خواهید از آن برای مدت کوتاه و چند ساله استفاده کنید، باز هم ظاهر آن را در نظر بگیرید.

محلی که قرار است اجاق گاز در آن قرار گیرد را اندازه بگیرید.

حتما اجاق گاز دست دوم را از یک سمساری معتبر تهیه کنید. سمساری های معتبر  این لوازم را تعمیر کرده عیب و ایراد آن را رفع می کنند بعدا آن را می فروشند.

مواظب باشید که گول ظاهر یک اجاق گاز دست دوم را نخورید و ویژگی ‎‌هایی که در مقاله گفته شد را بررسی کنید.

در خرید اجاق گاز دست دوم از برند معروف خرید کنید.

اجاق گاز دست دوم
                                         اجاق گاز با ابعاد مناسب

خرید اجاق گاز دست دوم از سمساری آریا

سمساری آریا یک خدمات سمساری در تهران است که به شما کمک می‌کند که لوازم منزل خود را چه وسایل نو و چه دست دوم به راحتی و در کمترین زمان و با خیال راحت ممکن بفروشید. همچنین می توانید بهترین و سالم تریم اجناس دست دوم را در آن پیدا کنید و با خیال راحتی خریدی مطمئن انجام دهید. این سمساری در بیشتر محلات تهران دارای شعبه و نمایندگی برای خدمات است.

سمساری آریا به شما کمک می‌کند که هر گونه لوازم دست دوم مثل اجاق ‌گاز را به راحتی و در کمترین زمان ممکن با اعتماد کامل خریداری کنید. تنها کافی است با شماره تماس‌ های شعب مختلف آریا در نقاط مختلف تهران اعم از شعب شرق، غرب، شمال، مرکز تهران تماس حاصل فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد