سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

نحوه فروش مبلمان دست دوم


مبلمان دست دوم

فروش مبلمان دست دوم

آیا تا به حال به فکر افتاده اید که مبلمان خود را بفروشید؟ دلایل بسیاری برای تصمیم به فروش مبلمان وجود دارد؛ مثلا خرید مبل جدید، نقل مکان کردن، یا خلاص شدن از دست مبلمانی که در انباری افتاده است و نمی خواهید دیگر از آنها استفاده کنید. 

 فروش لوازم دست دوم در تمام دنیا امری طبیعی و رایج است به طوری که فروش مبلمان دست دوم نیز از این قاعده استثنا نیست. راه‌های بسیاری برای فروش این نوع وسایل وجود دارد که استفاده از هر یک از این روش‌ها با توجه به مدت زمانی ک برای فروش یک وسیله در اختیار دارید یا تعداد لوازمی که قصد فروش آن‌ها را دارید متفاوت است.

در ادامه مقاله قصد داریم تمام راه‌ها و نکات مهم در فروش مبلمان دست دوم را با هم بررسی کنیم.

مبلمان دست دوم
مبلمان دست دوم

راه‌های فروش مبلمان دست دوم 

معمولاً وقتی تصمیم به فروش مبلمان دست دوم می‌گیریم؛ روش‌های زیادی به ذهن می‌رسد؛ اما در مورد نحوه فروش آن‌ها دچار شک و تردید می‌شویم. نمی‌دانیم که کدام روش برای فروش کالای مدنظر ما مناسب است. به طور کلی روش‌های فروش مبلمان دست دوم شامل موارد زیر هست:

  1.     فروش مبلمان دست دوم به سمساری‌ها
  2.     فروش مبلمان دست دوم به صورت اینترنتی

۱) فروش مبلمان دست دوم  به سمساری‌ها:

اولین راه برای لوازم دست دوم، فروش آن‌ها به سمساری‌ها است. سمساری‌ها در واقع محلی برای خرید و فروش این‌گونه لوازم هستند. این مغازه‌ها از دیرباز تاکنون در کشور فعالیت می‌کنند و یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای فروش این کالاها محسوب می‌شوند.

شما می‌توانید مبلمان دست دوم  خود را به دو روش به سمساری بفروشید:

در حالت اول اگر وسیله‌ای دارید که یک یا چند وسیله کوچک و قابل حمل است، می‌توانید آن را برای فروش به سمساری ببرید. فرد سمسار پس از قیمت‌گذاری کالا آن را از شما خریداری می‌کند.

اما اگر قصد فروش لوازم بزرگ‌تر مانند مبلمان را دارید، می‌توانید از فرد سمسار بخواهید برای بررسی و خرید کالای شما به منزلتان مراجعه کند.

مزایا:

از مزایا فروش مبلمان دست دوم به سمساری‌ها می‌توان، به پرداخت آنی و در لحظه آن‌ها اشاره کرد. این روش برای فروش کلی و یک‌باره وسایل نیز بسیار مناسب است. به عبارتی می‌توان گفت بهترین روش برای فروش وسایل کهنه یک منزل به ویژه مبلمان دست دوم سنگین است.

معایب:

 در این روش، ممکن است کالای شما پایین‌تر از قیمت مدنظرتان قیمت‌گذاری شود؛ اما مطمئناً قیمت آن مطابق عرف و منصفانه است.

مبلمان دست دوم
مبلمان دست دوم

سمساری آریا

سمساری آریا بهترین گزینه برای فروش مبلمان دست دوم خود از این طریق است زیرا در تمامی مناطق تهران شعبه دارد که در سایت می‌توانید مشاهده کنید.

تنها کافی است با شماره تماس‌های شعب مختلف آریا در نقاط مختلف تهران اعم از شعب شرق، غرب، شمال، مرکز تهران تماس حاصل فرمایید تا متخصصین این مجموعه مجرب و حرفه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن وسایل شما را با منصفانه‌ترین قیمت خریداری نمایند.

۲) فروش مبلمان دست دوم به صورت اینترنتی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش وسایل دست دوم، این امر امکان‌پذیر شده است. شما به چند طریق می‌توانید مبلمان دست دوم خود را از طریق اینترنت به فروش برسانید.

  1. استفاده از اپلیکیشن‌های فروش لوازم دست دوم
  2. استفاده از پیج‌های اینستاگرامی برای فروش لوازم دست دوم
  3. استفاده از سایت‌ها برای فروش لوازم دست دوم

نکات مهم در فروش مبلمان دست دوم

 تعیین ارزش:

اگر مبلمانتان در وضعیت خوبی است یا فکر میکنید که باارزش است،باید حدس بزنید که چقدر ارزش دارد. آیا مبلمان عتیقه ای دارید که باید توسط یک متخصص قیمت گذاری شود؟ آیا میدانید که مبلمان شما توسط یک سازنده ی مشهور ساخته شده؟

حتی اگر مبلمانتان در حدی نیست که به عنوان عتیقه دسته بندی شود یا برای یک کلکسیونر ارزش داشته باشد، باز هم یک ارزشی دارد. در نظر بگیرید که به چه قیمتی آن را خریدید، کجا ساخته شده و وضعیت فعلی آن چطور است. در حالت کلی برای تعیین قیمت میتوانید به روزنامه ها و سایت ها مراجعه کنید و و مبلمان مشابه مبل خود را پیدا کنید تا برای قیمت گذاری از آنها ایده بگیرید. مثلا می توانید به سایت همین مراجعه کنید ، به قسمت مبلمان و دکوراسیون بروید و قیمت سایر مبل ها را ببینید و تصمیم خود را بگیرید.

مبلمان دست دوم
مبلمان دست دوم

قیمت گذاری:

هنگام قیمت گذاری مبلتان واقع بین باشید. خاطراتی که شما با وسایلتان دارید فقط برای شماست و برای خریدار هیچ ارزشی ندارد. همچنین ممکن است یک مبلمانی که به صورت سفارشی برای شما ساخته شده برای خریدار ارزش نداشته باشد. خریداران آنقدر زرنگ هستند که تشخیص دهند شما قیمت را بالا برده اید یا در بیان ارزش کالا اغراق میکنید.

وقتی در حال قیمت گذاری هستید همه ی لکه ها ، خراش ها ، پارگی ها و خوردگی ها را در نظر بگیرید ؛ به همان صورت که از وضعیت یک مبلمان با شرایط خیلی خوب یادداشت برداری میکنید. قیمتی که شما پیشنهاد میکنید نباید بالاتر از قیمت مبلمان مشابه در بازار باشد. از قبل تصمیم بگیرید که تا چه حد می خواهید روی قیمتی که دادید مصر باشید و تخفیف ندهید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد