سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

نکات مهم در خرید نیم ست دست دوم

نیم ست دست دوم

خرید نیم ست دست دوم

بهترین انتخاب برای کسانی که از نیم ست کهنه و رنگ رو رفته منزلشان خسته شده‌اند، اما نمی‌دانند چگونه با صرف هزینه کم حال و هوای فضای منزل خود را عوض کنند، خرید نیم ست دست دوم سالم است.

برای خرید نیم ست دست دوم توجه به ظاهر و مدل آن کافی نیست. به همین دلیل در این بخش نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم تا در هنگام خرید نیم ست دست دوم بهترین انتخاب را داشته‌ باشید. با ما همراه باشید.

بررسی حضوری نیم ست مبل

این اولین مورد از نکات مهم در هنگام خرید نیم ست دست دوم است که باید توجه کنید، زیرا وضعیت و شرایط مهم‌ترین جنبه در قیمت‌گذاری است. اگر شما می‌خواهید مطمئن شوید که مبلمان شما در چندین ماه آینده از هم نمی‌پاشد، پس با عجله خرید نکنید.

 این را هم می‌توان اضافه کرد که ممکن است شما بخواهید از طریق سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید کنید. در این روش شما فقط یک عکس را می‌بینید که نمی‌توانید به طور کامل نمی‌توانید پی به ایرادات احتمالی نیم ست پی ببرید.

 نیم ست دست دوم
نیم ست دست دوم

کاربرد نیم ست مبل

ابتدا مشخص کنید که به دنبال خرید نیم ست مبل راحتی هستید یا استیل. برای خرید نیم ست دست دوم راحتی، انتخاب مبل‌هایی به شکل حرف انگلیسی L و U بهتر است تا به راحتی بتوانید دور هم جمع شوید، به تماشای تلویزیون بنشینید و یا روی آن دراز بکشید.

 اما دقت داشته باشید که دسته آن سفت و یا باریک نباشد زیرا در این صورت راحتی کمتری را حس خواهید کرد. از طرفی اگر مدام در حال تغییر دکوراسیون منزلتان هستید بهتر است نیم ستی با بدنه چوبی بخرید زیرا مبل‌‌‌هایی با بدنه فلزی جا‌به‌جایی سخت‌تری دارند.

ابعاد اتاق را اندازه‌گیری کنید

به چند دلیل باید این کار را انجام دهید. معمولاً نیم ست دست دوم را پس از خرید نمی‌شود پس داد، پس اگر مبلمانی بخرید که ابعادش با ابعاد خانه‌تان هم‌خوانی نداشته باشد راه برگشتی ندارید.

 هنگام خرید یک متر  و یک عکس از اتاقی که می‌خواهید نیم ست مبل را در آن قرار دهید با خود ببرید. اگر به دنبال نیم ست مبل خاصی هستید، عکسی از آن هم با خود ببرید تا چیزی که نیاز ندارید را خریداری نکنید. اندازه گرفتن ابعاد درها‌ و راهروها را فراموش نکنید. 

بررسی بدنه

پس از بازدید حضوری اگر رنگ روکش و سایز نیم ست مورد پسند شما بود حتماً کل بدنه ها را به خوبی بررسی کنید و از نبود ترک، خراشیدگی، شکستگی و رنگ‌پریدگی در بدنه و پایه‌های آن مطمئن شوید. اگر نیم ستی نظر شما را جلب کرد اما بدنه آن دارای مشکل بود، حتماً از نیم ست عکس بگیرید و عکس را به تعمیرکار مبلمان هزینه تعمیر مبلمان اغلب بالاست. بعد از بررسی ظاهر بدنه نیم ست مبل، با یک متر فاصله نشیمن صندلی تا سطح زمین را اندازه بگیرید، مقدار آن باید عددی بین ۴۲ تا ۴۵ سانتی‌متر باشد.

 نیم ست دست دوم
نیم ست دست دوم

بررسی رویه نیم ست مبل

در هنگام خرید نیم ست دست دوم توجه به سالم بودن فنر، فوم و پارچه رویه بسیار مهم است. به همین دلیل قبل از خرید، حتماً به رویه نیم ست مبل توجه کنید تا پستی‌وبلندی نداشته باشد و پارچه روکش آن به راحتی چروک و نخ‌کش نشود. 

اگر روکش آن از جنس چرم است، از نوع خشک نباشد زیرا این مدل از چرم‌ها به‌راحتی ترک می‌خورند و پوسته‌پوسته می‌شوند. در ضمن رویه نیم ست مبل را حتماً بو کنید تا بوی سیگار و یا هر بوی نامطبوع دیگری ندهد.

با ذهنی باز خرید کنید

وقتی به خرید نیم ست دست دوم می‌روید هیچ‌وقت نمی‌توانید از این‌که چه چیزی پیدا می‌کنید مطمئن باشید. اگر بر سر قیمت کنار نیایید، ممکن است نتوانید چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید. بهتر است با ذهنی باز به خرید نیم ست دست دوم بروید و دنبال چیز خاصی نباشید. ممکن است چیزی که به دنبالش هستید و چیزی که پیدا می‌کنید تفاوت زیادی داشته باشند. اگر می‌خواهید چیزی پیدا کنید که در خانه‌تان قابل‌استفاده باشد، باید خلاقیت به خرج دهید. 

 نیم ست دست دوم
نیم ست دست دوم

در مورد قیمت نیم ست دست دوم اطلاعات کسب کنید

از این‌که از قیمت خرید نیم ست دست دوم اطلاعی ندارید نگران نباشید چون مثل هر بازار دیگری، پس از مدتی با بازار لوازم‌خانگی دست دوم هم آشنا می‌شوید.

 می‌توانید با جست‌وجو در اینترنت تا حدی از قیمت خرید نیم ست دست دوم آگاه شوید؛ اما بهترین روش سر زدن به فروشگاه‌های لوازم‌خانگی دست دوم و صحبت کردن با فروشنده‌ها است. قبل از این‌که بخواهید چیزی بخرید پولی که می‌خواهید بپردازید را مشخص کنید.

قیمت نیم ست دست دوم چقدر است؟

قیمت نیم ست دست دوم با توجه به جنس و سالم بودن و میزان کارکردش تعیین می‌شود. برای مثال اینکه در ساخت نیم ست مبل از چه چوبی، فوم یا روکشی استفاده شود تعیین‌کننده است. برای اطلاع از قیمت درست می توانید به سمساری ها مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد