سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

نکات مهم در خرید فرش دستباف دست دوم


خرید فرش دستباف دست دوم

خرید فرش دستباف دست دوم

قبل از معرفی و بررسی نکات مهم در هنگام خرید فرش دستباف دست دوم از سمساری اجازه دهید نگاهی به تعریف لوازم دست دوم داشته باشیم. کالای دست‌ دوم، کالایی است که قبلا کسی مالک آن بوده و مورد استفاده قرار گرفته است و یا توسط شخص دیگری فرسوده شده و تازگی ندارد.

فروش و یا خرید لوازم دست دوم به ویژه خرید فرش دستباف دست دوم در تمام دنیا امری طبیعی و رایج است. بسیاری افراد به دلایل مختلف اقدام به خرید لوازم دست دوم می‌کنند. نکات بسیاری برای خرید این نوع وسایل وجود دارد که در ادامه مقاله قصد داریم مهم‌ترین آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

مزایای خرید فرش دستباف دست دوم

خرید فرش دستباف دست دوم می‌تواند دلایل و مزایای زیادی داشته باشد که مهم‌ ترین آن‌ ها را در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • قیمت ارزان‌ تر
  • دسترسی به کیفیت‌ های بهتر هر محصول با بودجه مشخص
  • معامله با یک فرد و فراهم بودن شرایط چک و چونه های قیمتی
خرید فرش دستباف دست دوم
خرید فرش دستباف دست دوم

نکات مهم در خرید فرش دستباف دست دوم

بررسی حضوری در خرید فرش دستباف دست دوم

این اولین مورد از نکات مهم در هنگام خرید فرش دستباف دست دوم است که باید توجه کنید، زیرا وضعیت و شرایط مهم‌ ترین جنبه در قیمت‌گذاری است. اگر شما می‌خواهید مطمئن شوید که فرش شما در چندین ماه آینده از هم نمی‌پاشد، پس با عجله خرید نکنید.

این را هم می‌توان اضافه کرد که ممکن است شما بخواهید از طریق سایت ‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید کنید. در این روش شما فقط یک عکس را می‌بینید که نمی‌توانید به طور کامل به ایرادات احتمالی فرش پی ببرید.

بررسی فرش از لحاظ پوسیدگی و رفو شدگی

برای این کار کافی است پشت فرش را با دقت بررسی کنید. قسمت‌ هایی را که بافت ناجور داشته یا احتمالا پوسیده یا رفو شده باشند از پشت فرش بهتر می‌توان تشخیص داد.

قسمت‌های رفو شده معمولا زبرتر و محکم‌ تر از دیگر نقاط فرش است و با کمی دقت می‌توانید علائم سوزن خوردگی را در آن‌ ها ببینید. علاوه بر این، با تا کردن فرش در قسمت ‌های مشکوک به پوسیدگی، صدای خفیف و مخصوص شکستگی شنیده خواهد شد.

بررسی کیفیت پرزهای فرش

پرز فرش باید با دوام، درخشان و انعطاف ‌پذیر باشد. فرش‌ هایی که پرز آن ‌ها نرم است، نسبت به فرش هایی با پرز ضخیم، دوام کمتر و تمایل بیشتری به جذب گرد و خاک دارند. پرز های نرم همچنین به خوبی پرز های خشن تمیز نمی‌شوند.

خرید فرش دستباف دست دوم
خرید فرش دستباف دست دوم

اطمینان از ثبات رنگ‌ های فرش

فرش را باید از زوایای مختلف و در نور طبیعی بررسی کرد. رنگ فرش در جهت خواب آن، تیره‌ تر از رنگ فرش در خلاف جهت خواب آن به نظر می‌رسد. در نتیجه خطوط طرح در جهت عکس خواب به شکل مشخص‌تری دیده می‌شود.

ابعاد اتاق را اندازه‌گیری کنید

به چند دلیل باید این کار را انجام دهید. معمولاً فرش دستباف دست دوم را پس از خرید نمی‌شود پس داد، پس اگر فرشی بخرید که ابعادش با ابعاد خانه‌تان هم‌خوانی نداشته باشد راه برگشتی ندارید.

 هنگام خرید فرش دستباف دست دوم یک متر و یک عکس از اتاقی که می‌خواهید فرش را در آن قرار دهید با خود ببرید. اگر به دنبال فرش خاصی هستید، عکسی از آن هم با خود ببرید تا چیزی که نیاز ندارید را خریداری نکنید. 

با ذهنی باز خرید کنید

وقتی به خرید فرش دستباف دست دوم می‌روید، هیچ‌ وقت نمی‌توانید از این‌ که چه چیزی پیدا می‌کنید مطمئن باشید. اگر بر سر قیمت کنار نیایید، ممکن است نتوانید چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید. بهتر است با ذهنی باز به خرید فرش دستباف دست دوم بروید و دنبال چیز خاصی نباشید. ممکن است چیزی که به دنبالش هستید و چیزی که پیدا می‌کنید تفاوت زیادی داشته باشند. اگر می‌خواهید چیزی پیدا کنید که در خانه‌تان قابل‌ استفاده باشد، باید خلاقیت به خرج دهید. 

در مورد قیمت خرید فرش دستباف دست دوم اطلاعات کسب کنید

از این‌ که از قیمت خرید فرش دستباف دست دوم اطلاعی ندارید نگران نباشید، چون مثل هر بازار دیگری، پس از مدتی با بازار لوازم ‌خانگی دست دوم هم آشنا می‌شوید.

می‌توانید با جست ‌و جو در اینترنت تا حدی از خرید فرش دستباف دست دوم آگاه شوید؛ اما بهترین روش سر زدن به فروشگاه ‌های لوازم ‌خانگی دست دوم و صحبت کردن با فروشنده‌ ها است. قبل از این‌ که بخواهید چیزی بخرید پولی که می‌خواهید بپردازید را مشخص کنید.

خرید فرش دستباف دست دوم
خرید فرش دستباف دست دوم

خرید فرش دستباف دست دوم از سمساری آریا

سمساری آریا به شما کمک می‌کند که هر گونه لوازم دست دوم قبیل یخچال، فریزر، اجاق ‌گاز، تلویزیون، مبلمان، سرویس خواب، لوازم چوبی، لوازم آنتیک، لوازم برقی، شکستنی، خرده ریز، رادیوگرام، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی، کشوی، بوفه، میز ناهار خوری و … را به راحتی و در کمترین زمان ممکن با اعتماد کامل خریداری کنید.

تنها کافی است با شماره تماس‌ های شعب مختلف آریا در نقاط مختلف تهران اعم از شعب شرق، غرب، شمال، مرکز تهران تماس حاصل فرمایید تا متخصصین این مجموعه مجرب و حرفه‌ای در سریع ‌ترین زمان ممکن وسایل شما را با منصفانه ‌ترین قیمت معامله کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد