سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

سمساری آریا

خرید لوازم نو و دست دوم منزل و محل کار

۸ نکته درباره فروش اجناس قدیمی و دست دوم


خیلی از ماها وسیله ای را برای زمان زیادی در انبار یا منزلمان داشته ایم و حالا می خواهیم آن ها را بفروشیم و هم از دست آن ها خلاص شویم و سودی کسب کنیم، اما می بینیم که کسی خریدار آن ها نیست! اما چرا؟

در این مقاله می خواهیم به چند نکته درباره فروش اجناس قدیمی و دست دوم بپردازیم. با ما همراه باشید

تصمیم قاطع

اگر تصمیم دارید که اجناس قدیمی و دست دوم خود را به فروش برسانید ابتدا کامل بر روی آن فکر کنید سپس تصمیم قاطع بگیرید و یک قیمت منطقی برای آن بگذارید. توجه داشته باشید که اگر شما از آن اجناس خاطره ای دارید یا برای شما عزیز است اما برای خریداران بی اهمیت است. پس با تردید در فروش اجناس قدیمی و دست دوم خریداران را دلسرد نکنید و به پولی که از آن به دست می آورید فکر کنید!

در فروش اجناس قدیمی قیمت منطقی بگذارید

اگر می بینید که در فروش اجناس قدیمی موفق نیستید و به اصطلاح مشتری پیدا نمی شود یا با فهمیدن قیمت فرار می کنند بدانید که قیمت اجناس را بالا گذاشته اید. معمولاً قیمت بالا هنگام فروش وسایل به این دلیل است که آن جنس متعلق به ما است نه دیگران.

جالب است بدانید که طبق یک تحقیق در مجله «علوم اعصاب، روانشناسی و اقتصاد»، فروشندگانی که قیمتی بالا برای جنسی درخواست می‌کنند، دل‌بستگی به آن لوازم دارند و اصطلاحاً هنوز از آن دل نکنده‌اند!

قیمت منطقی بدهیم
در فروش اجناس قدیمی قیمت منطقی بگذارید

یک بازه زمانی مشخص کنید

مثلاً تصمیم بگیرید که تا ۶ ماه کار فروش اجناس قدیمی را به پایان برسانید و وسیله مورد نظرتان را بفروشید یا به خریدار مهلت بررسی و تصمیم‌گیری مشخصی دهید. دادن یک ضرب الاجل نهایی به فروش تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌ تر می‌کند.

 قیمت‌های رقابتی بدهیم

اغلب ما زمان خرید کالا های خود به دنبال معامله با کمترین قیمت هستیم. شما باید سایت‌های مختلف اینترنتی و صفحات مجازی را بررسی کنید تا ببینید که تازه‌ ترین وسیله مشابه کالای تان در چه حدود قیمتی به فروش می رسد و اگر وسیله‌ نسبتا سالم است، حدود نصف قیمت آن را نرخ‌گذاری کنید. با وجود تورم، احتمالا این مبلغ از آن چیزی که موقع خرید پرداخت کرده‌ایم هم بیشتر باشد!

استفاده از شبکه های اجتماعی

شما همچنین می‌توانید برای فروش اجناس قدیمی از اپلیکیشن‌های موبایل و شبکه های اجتماعی استفاده کنید. در این روش کارمزد حذف می‌ شود چون شما خود فروشنده اصلی هستید. در نتیجه می‌توانید کالای مدنظر خود را با قیمت بیشتر بفروشید.

البته در نظر داشته باشید که آگهی کردن آن ها در سایت ها و اپلیکیشن های فضای مجازی مستلزم وقت گذاشتن بسیار زیاد و پاسخگویی به تماس های تلفنی و پیامک های زیادی است که خریداران برای شما می فرستند. یا باید پذیرای افراد مختلفی باشید که وارد منزل شما می شوند تا اجناس را بازدید کنند و اگر تصمیم گرفتند آن را بخرند!

اما ایراد این کار، این است که این پیج‌ ها هیچ مسئولیتی را در قبال کلاه‌ برداران قبول نمی‌کنند؛ بنابراین مسئولیت کل فروش وسیله به دست خود شماست.

از اجناس قدیمی خود عکس های مناسب داشته باشید

در فروش اجناس قدیمی اولین چیزی که بعد از معرفی محصول، باعث جذب خریداران احتمالی می‌شود، عکس‌ های مناسب و با کیفیتی است که برای آن ها می فرستیم خوش‌ سلیقگی و حوصله به خرج دادن زمان عکاسی باعث پیشنهاد‌ های بهتری می‌شود.

به یاد داشته باشیم برای فروش اجناس قدیمی تمیز کردن آن ها و قرار دادن در یک نقطه با نور خوب با یک پس‌زمینه درخور و گرفتن یک عکس خوب، رغبت خریداران را بالاتر می‌برد. حتما توجه کنید که وسایل کوچک‌ مثل هدفون یا ساعت با زاویه ۴۵ تا ۹۰ درجه عکس بگیرید. دقت داشته باشید که وسیله در عکس واضح مشخص شده و عکس‌ ها از زوایای مختلف باشند.

توضیحات کامل برای خریدار

هرچه جزئیات بیشتری برای فروش اجناس قدیمی ارائه دهید، شانس فروش آن ها هم بیشتر می شود. مشخصات وسیله را کامل بازگو کنید و همه عیب ها حتی خط و خش‌های روی اجناس را مطرح کنید.

خودداری از فروش اجناس معیوب

بهتر است زمان تصمیم‌ گیری برای فروش اجناس قدیمی، از سلامت و کارکرد آن مطمئن شوید و اگر آن وسیله‌ امکان تعمیر دارد آن را تعمیر کنید اما اگر آن وسیله از رده خارج شده است، دیگر آن را نفروشید یا مستقیم با افرادی تماس بگیرید که کار آن ها خرید اجناس خراب شده و از رده خارج است.

فروش اجناس قدیمی
تعمیر اجناس دست دوم

اکنون چه کاری انجام دهیم

در این جا شما به یک تیم متخصص و مجرب نیاز دارید که تا در کمترین زمان و با منصفانه ترین قیمت وسیله ی مورد نظر شما را خریداری کنند. کافیست که شما با شماره های خدمات سمساری آریا در تهران تماس حاصل فرمایید.

سمساری آریا یک خدمات سمساری در تهران است که به شما کمک می‌کند که لوازم منزل خود را چه وسایل نو و چه دست دوم به راحتی و در کمترین زمان و با خیال راحت ممکن بفروشید.

این سمساری در بیشتر محلات تهران دارای شعبه و نمایندگی برای خدمات است. مطمئن باشید بالاترین قیمت را به شما خواهند داد و بعد از توافق نزدیکترین کارشناس به محل شما اعزام می شود و لوازم شما را خریداری و به محل خدمات سمساری در تهران منتقل می کنند و به همین راحتی می توانید لوازم منزل خود را به فروش برسانید.

خدمات سمساری آریا در تهران با توجه به اعتباری که دارد اجناس شما را به قیمت بهتر خریداری می کنند و قابل اعتماد تر است. از طرف دیگر به دلیل داشتن مشتری برای فروش لوازم در اسرع وقت لوازم را می خرند و به دست خریداران جدید می رسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد